Hytten

Hver 3. uge tager 12 børn og 2 voksne af sted til hytten i Tokkekøb Hegn i vores egen bus. Busholdene er sammensat på baggrund af alder for at tilrettelægge aktiviteter, der passer niveauet for motorik, læring og fokus.

Der er mødetid senest kl.8.45 hver morgen og der er hjemkomst kl15.30

Mødetiden for busbørnene er senest 8.45, da vi fylder bussen op med gæster, hvis alle ikke er fremmødt. Kommer man for sent til bussen, må man desværre vende om og tage en fridag. Man kan kun få lov til at blive hjemme fra hytten, såfremt man har tid til speciallæge. dvs man ikke kan fritages pga lyst til en kortere dag eller andet, når man har busuge.

Hav altid en pakket rygsæk med, da man aldrig kan vide sig sikker på om vi skal på tur eller i hytten. I rygsækken skal være regntøj, gummistøvler, et ekstra sæt tøj og evt. bleer.

Som forælder kan man hente i hytten eller tage med, når der er en ekstra plads på bussen. På den måde får du indblik i, hvor dit barn boltrer sig i det grønne. Vi sender billeder gennem Aula hver dag. På den måde kan du se, hvad vi har lavet og om bussen kørte til hytten, brandstationen, museum eller nogle af de eventyrlige legepladser, som findes.

Til vores årlige sommerfest kan du opleve vores skønne sted i skoven med udsigt til marker og sø. Her kommer alle familier med madkurve og nyder en eftermiddag i børnenes paradis. Det plejer at være en fantastisk oplevelse og børnene viser stolt gåruter gennem skoven, til søen og hen til de forhindrings-og klatrebaner som vi har bygget mellem træerne.

I hytten følger vi årets gang, naturens cyklus og bliver bevidst om sammenhænge og årsager. Vi undrer os over processer, som vi kan følge på nært hold, om det er spurvehøgens forrådnelsesproces eller haletudser, som vi selv har fanget i søen.

Der laves bål og snobrød, laves insekthuler og fælder, samles kastanjer og plantet frø, spirer og alt, hvad der kan tænkes fra naturens hånd.

Hvert år i april er der overnatning for de ældste børn- det er vores afskedsfest inden vi sender dem trygt afsted i skole.